Posada a punt després de les vacances

A Clubs

 


L’opinió de l’expert

David Esteban
Ranking català: 12
Ranking WPT: 180
Director Escola Pàdel Indoor Mataró
12 anys dedicat al pàdel
Entrenador de jugadors de competició

Un retorn amb garanties

Després d’un període d’inactivitat esportiva, no és aconsellable tornar a jugar i competir sense haver fet una petita ‘pretemporada’ amb la finalitat de preparar-se adequadament. Els amants del pàdel no han de ser una excepció. Han de tornar a les pistes en la millor forma possible, tant per rendir millor com, sobretot, per evitar possibles lesions

Setembre és el mes de les bones intencions. Han acabat les vacances i tornem al treball, al col·legi, al gimnàs… i a intentar recuperar aquells hàbits esportius que hem deixat apartats durant el periode vacacional, on segurament haurem abandonat una mica la nostra alimentació.

Els amants del pàdel, els practicants d’aquest esport, tornen a les pistes amb més ganes i il·lusió que mai, però compte, han de fer-ho amb cap i sentit comú.

El meu consell: sigui el que sigui el teu nivell de joc, fes un ‘stage’ intensiu de preparació abans de posar-te a jugar o a competir

Existeix la creença errònia que el jugador amateur o d’iniciació no ha de fer el mateix que un jugador més avançat. Aquest és el primer error que cometem. Sigui el que sigui el teu nivell de pàdel, si vols tornar a entrenar, jugar i competir, el meu consell és que, primer de tot, facis un ‘stage’ intensiu de preparació.

Les meves recomanacions són aquestes:

1- Cerca un club on hi hagi un bon equip d’entrenadors, qualificats, experts i professionals.

2- Treballa amb entrenadors que s’adaptin a tots els nivells, tant a jugadors que volen competir com a jugadors novells.

En El Padel Indoor Mataró ja fa quatre anys que oferim als nostres clients aquest servei de ‘stage’ intensiu que ha tingut i té un gran èxit.

En què consisteix aquest ‘stage’? Depenent dels dies de lasetmana que vulguis entrenar –jo recomano un mínim de tres dies setmanals- s’ha de fixar un objectiu individual en funció del nivell de cada jugador. És a dir, un entrenament a mida dins d’un grup màxim de quatre jugadors/es

Els punts bàsics i generals d’aquests entrenaments d’hora i mitja són aquests:

1) Un bon escalfament en pista

2) Exercicis activat

3) Cada mitja hora canvi d’entrenador per treballar diferents aspectes del joc: atac (volees, smash…), defensa, control de pilota amb objectius fixos, repetició, passades mínimes de pilota…

4) Coordinació amb diferents variants i exercicis

Tots els exercicis que es fan en pista estan especialment pensats i adaptats per al jugador de pàdel, com els exercicis que es fan amb material fisico (cinta d’escales) amb l’objectiu que el jugador millori la psicomotricitat, per arribar a la pilota amb passos més curts i coordinats.

Un aspecte essencial durant tot el treball, extensiu a l’hora de jugar, és la hidratació. Molts jugadors tenen la tendència de beure poc i solament quan noten que tenen set, però el pàdel és tan intens que ens obliga a ingerir líquid cada deu minuts. És essencial estar molt bé hidratats i recuperar els electròlits perduts.

Per tant, ara que tornem amb força, il·lusió i ganes, fes una bona posada a punt sempre de la mà de professionals contrastats i llarga experiència al món del pàdel.

 

 

You may also read!

L’esport que està causant furor

En els últims temps s’està posant de moda una nova disciplina esportiva, importada dels Estats Units, que està causant

Read More...

Juli Giner aspira a l’europeu dels Superpluma

El Boxejador de Premià de Dalt, Juli Giner, conegut com ‘The Rock’, s’enfrontarà aquest dimecres al púgil anglès Martin Joseph Ward pel cinturó continental

Read More...

Marta Bach, la ‘castellera’ de l’aigua

Marta Bach és un meravellós exemple del triomf del treball ben fet des de la base. Es va tirar

Read More...

Deixa un comentari:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu