El 27% de la ciutadania ja utilitza el servei de cita prèvia dels Mossos d’Esquadra

  • Els temps d’espera a les oficines d’atenció al ciutadà (OAC) s’ha reduït un 28% respecte a l’any 2020

  • Recordeu que, en el cas d’haver estat víctima de delictes d’especial gravetat i urgència, no cal fer ús de la cita prèvia i podeu anar a una comissaria, on se us atendrà presencialment i de forma preferent

Els usuaris que més utilitzen aquest servei són les víctimes de furts i estafes, amb un 26% i 25%, respectivament

Els Mossos d’Esquadra han posat en marxa durant aquest any un sistema de cita prèvia per a posar denúncies amb l’objectiu d’oferir un millor servei a la ciutadania. El pla està ja disponible a totes les comissaries i ha permès que els temps d’espera per posar una denúncia a les OAC s’hagin reduït un 28% respecte a l’any 2020, ja que es pot gestionar i redistribuir millor el volum de feina.

El sistema de cita prèvia es consolida i ara ja un 27% de les visites a comissaria per denunciar es sol·liciten a través del portal. Durant el primer semestre d’aquest any, el volum de cites prèvies ha representat un 26% del total de visites i es manté a l’alça la tendència en l’ús del servei.

Com funciona la cita prèvia

El ciutadà, des de casa, pot reservar hora per posar la seva denúncia accedint al sistema de cita prèvia que es troba disponible a través de la plataforma https://mossos.gencat.cat/citaprevia. Des d’aquesta interfície es pot triar la comissaria on adreçar-se per posar denúncia i escollir la franja horària en la qual vol ser atès d’entre les disponibles, entre les 6 h i les 22 h.

Amb aquest pla es potencien les eines virtuals d’interacció amb la ciutadania i es modernitzen els tràmits de les comissaries de tot el territori.

La nova eina corporativa, que s’ha elaborat de la mà de la Direcció General d’Atenció Ciutadana (DGAC), permet, d’una banda, gestionar millor les càrregues de treball de les oficines d’atenció al ciutadà (OAC), que són les encarregades de recollir les denúncies dels ciutadans, i d’altra banda, endreçar els fluxos dels ciutadans que van a comissaria per evitar llargues cues d’espera a ser atesos, en concentrar-se de vegades moltes persones en una mateixa franja horària.


Per quins tràmits es pot reservar hora?

El sistema de cita prèvia està disponible per als tràmits i les denúncies més habituals. Així, es pot reservar hora per a tràmits administratius, com ara la declaració de permís de viatge a l’estranger per a menors, i per denunciar fets no penals com ara les pèrdues de documentació i/o objectes. També es poden denunciar a través de cita prèvia fets penals que no requereixin una instrucció complexa, com ara robatoris amb força a habitatges i establiments, furts, robatoris a interior de vehicle i danys lleus, a banda de robatoris amb violència i intimidació, lesions, amenaces, sostracció de vehicle i ocupació d’immobles.

Les denúncies relatives a delictes d’especial gravetat i urgència continuen sent ateses sense cita prèvia i de forma preferent.

El sistema és compatible amb denúncies sense cita prèvia. És a dir, no és obligatori usar el sistema de cita prèvia per anar a denunciar a comissaria, però sí que és aconsellable per a un millor servei en relació amb el temps d’espera en tràmits i denúncies no urgents.

Reduir el temps d’espera a les comissaries per a posar denúncies és un dels compromisos de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra per donar una millor qualitat de servei en tot moment. Per poder oferir aquest servei, uns 8.200 membres del cos han rebut la formació necessària per poder gestionar amb èxit el servei de cita prèvia.

 

Es pot accedir a fer reserva de cita prèvia a l’enllaç següent: https://mossos.gencat.cat/citaprevia

Mobile Sliding Menu