Connect with us

Ciclisme

EL GRAN BOOM DE LA BICICLETA

El fi de la pandèmia va tenir com a conseqüència positiva un augment en l’ús de la bicicleta i en el nombre de ciclistes

L ‘Associació de Marques i Bicicletes d’Espanya (AMBE), formada per fabricants, importadors i distribuïdors de bicicletes, components i accessoris ha publicat el seu estudi de mercat anual: “el sector de la bicicleta en xifres” del 2020.

La primera conclusió que obtenim és que 2020 va ser un any excepcional. Els resultats es van veure totalment condicionats per la COVID-19, òbviament. Els dos primers mesos van seguir la tònica de la bona evolució de 2019. Després van arribar dos mesos de confinament i, amb això, la incertesa total provocada pel tancament dels negocis i botigues, així com la necessitat d’ajustar comanda. Amb la fi del confinament, es va produir un efecte ‘rebot’ d’unes dimensions que ningú esperava. Aquest creixement fora del normal hauria pogut ser encara més gran sense els trencaments d’estocs que es van produir a tots els nivells, siguin bicis, components o accessoris, no s’haguessin donat.

La bicicleta es va posicionar durant el desconfinament com la forma més segura, saludable i pràctica de moure’s per la ciutat, realitzar esport o gaudir del temps d’oci i les vacances

La pandèmia, per tant, va tenir com a conseqüència positiva un augment en l’ús de la bicicleta i en el nombre de ciclistes. La bicicleta es va posicionar durant el desconfinament com la forma més segura, saludable i pràctica de moure’s per la ciutat, realitzar esport o gaaudir del temps d’oci i les vacances. Aquestes van ser les principals causes d’un augment en l’ús de la bicicleta que s’ha traduït en un boom del sector, tant a escala de vendes, com de reparacions, amb gran demanda de productes de tota mena i fins i tot saturació en els tallers.

 

El 2020 es va batre el rècord de bicicletes venudes: més d’1,5 milions d’unitats

Els tres indicadors més positius i destacats van ser que la facturació total del sector va créixer un 39,39%, arribant a la xifra de 2.607,38 M, que les vendes de bicicletes van experimentar un increment del 24% superant el milió i mig d’unitats (1.565.233) i que el nombre de botigues també va augmentar: 30 més que en 2019. Per tant, en 2020 es va aconseguir trencar amb la tendència dels últims tres anys i, malgrat la situació tan complexa que vivim, es va tancar l’any amb un balanç positiu entre natalitat i mortalitat de comerços.

El sector de la bicicleta a Espanya està format per 339 empreses, de les quals 168 són fabricants nacionals. En 2020 van operar en el mercat ciclista 2.981 botigues de venda, reparació o lloguer de bicicletes.

Sis dades rellevants:

  • Totes les categories de bicicletes, components i accessoris augmenten en unitats venudes i facturació.
  • Els preus mitjans de venda de totes les categories de bicicletes han pujat, exceptuant les urbanes.
  • Igual que en la majoria dels mercats europeus, les e-bikes passen a ser la categoria que més creix en % d’unitats venudes i en facturació, i ja és la número u en valor.
  • Per primera vegada en la història del nostre mercat, l’increment en % de vendes de bicicletes urbanes ocupa la segona plaça, amb un creixement del 46,39% respecte a l’any passat.
  • Les vendes d’accessoris i components també han crescut de manera espectacular en totes les categories, destacant el creixement en facturació dels components (21,7%) i el tèxtil (13%).
  • El mercat del ciclisme té el percentatge més gran de venda de totes les disciplines esportives (33,65%), per sobre d’esports tan mediàtics i populars com el futbol.

Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà.


More in Ciclisme