Connect with us

Ajuntaments

27 municipis del Maresme rebran 8,2 milions d’euros del Pla de Xoc de la Generalitat

El Pla de Xoc impulsat per la Generalitat de Catalunya en l’àmbit esportiu (coordinat a través del Departament d’Esports) per al quinquenni 2025- 2029 es divideix en dues grans estratègies d’urgència dissenyades per modernitzar el sector: la renovació de les infraestructures esportives públiques i la digitalització del seu registre administratiu.

Berni Álvarez, el conseller d’Esports de la Generalitat, va afirmar que “Catalunya es mereix les millors instal·lacions esportives possibles, i aquest Pla és una aposta decidida per la modernització, l’eficiència i la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’esport”.

El Pla està dotat amb 120 milions d’euros per garantir la seguretat, l’accessibilitat, la sostenibilitat i la funcionalitat dels espais esportius. En total, 803 ajuntaments i 10 entitats municipals descentralitzades (EMD), el 93% dels municipis que disposen d’instal·lacions esportives a Catalunya, rebran finançament del Departament d’Esports per dur a terme actuacions urgents de modernització. D’aquesta manera, es posa en marxa el Pla de Xoc.

803 ajuntaments del país i 10 entitats municipals descentralitzades es repartiran un total de 120 milions d’euros entre 2025 i 2029

Els beneficiaris d’aquests ajuts són tots els ajuntaments i les EMD de més de 500 habitants, que podien presentar fins a un total de tres projectes per a instal·lacions esportives públiques de titularitat municipal que presten serveis de caràcter comunitari, escolar, federatiu o de promoció de la salut. Són pistes, sales, pavellons, camps i piscines.

Actualment, el parc d’instal·lacions esportives de Catalunya està format per 20.686 equipaments, dels quals un 51% són de titularitat pública, un 12% pertanyen a entitats esportives privades i associatives, i la resta són d’ús privat residencial i turístic. Els municipis del Maresme, òbviament, també van presentar les seves sol·licituds per a la millora de les seves instal·lacions esportives.

Dels 30 municipis, 27 han rebut l’aprovació corresponent i rebran les subvencions per trams al llarg d’aquests anys. En aquest gràfic tindrem l’oportunitat de conèixer quines són les necessitats de cada municipi del Maresme, la subvenció demanada inicialment i la quantitat atorgada finalment.

En total, els 27 municipis del Maresme rebran del Pla de Xoc de la Generalitat de Catalunya una suma total de 8.235.973 euros dels 11.547.667,66 euros demanats. A finals de 2025, coincidint amb la resolució de la convocatòria, ja van rebre a compte el 25% de la subvenció.

–CABRERA DE MAR: Camp de futbol municipal + Renovació i substitució del paviment esportiu.

–CALELLA: Piscina coberta reforma integral piscina municipal Dorly Strobl + Canvi de paviment pista poliesportiva complex Tomàs Claramunt.

-TIANA: Reforma i ampliació dels vestidors del camp municipal de futbol + Reforç estructural amb instal·lació de malles metàl·liques de protecció al perímetre del camp de futbol + Impermeabilització de la façana del pavelló municipal.

-DOSRIUS: Construcció de nous vestidors al camp de futbol.

-ARENYS DE MAR: Remodelació pista d’atletisme + Actuació paviments diferents equipaments esportius municipals + Actuació millores piscina municipal.

-PALAFOLLS: Millora i actualització de les instal·lacions esportives del Palauet, el pavelló esportiu de Palafolls.

-SANT CEBRIÀ DE VALLALTA: Renovació i optimització del sistema de producció d’ACS, calefacció i ventilació del pavelló poliesportiu.

-TORDERA: Substitució de la gespa del camp 2 i millora dels vestidors del camp municipal d’Esports + Reforma i millora de la instal·lació esportiva Pista de l’Amistat + Arranjament de pista i vestidors del pavelló Plaça Concòrdia.

-LLAVANERES: Al camp de futbol, millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions i de l’estanquitat de l’edifici de vestidors + Millora de pavelló dels Ametllers.

-VILASSAR DE MAR: Reforma integral del camp de futbol municipal annex.

-ARGENTONA: Millora de la gespa del camp de futbol + Actuacions de millora pavelló municipal.

-PREMIÀ DE MAR: Substitució acabat coberta pavelló municipal d’esports i tancaments exteriors + Cobriment de la marquesina existent de les grades del camp de futbol + Sistema de climatització i ventilació del pavelló Voramar.

-CABRILS: Substitució del paviment esportiu del pavelló municipal.

-VILASSAR DE DALT: Obres de millora del pavelló Can Banús + Obres millora piscina municipal + Reforma a la pista d’atletisme Casilda Arnáiz.

-PINEDA DE MAR: Remodelació i ampliació del pavelló municipal Nino Buscató.

-MONTGAT: Substitució, millora i impermeabilització cobertes pavelló municipal i vestidors camp d’esports

-SANTA SUSANNA: Canvi del paviment del pavelló municipal + Canvi mòduls dels vestidors camp de futbol.

-ARENYS DE MUNT: Projecte de millora en condicions d’accessibilitat, evacuació i seguretat en cas d’incendi.

-MATARÓ: Renovació de vestidors i altres espais de l’estadi municipal d’atletisme.

-EL MASNOU: Actualització i correcció de deficiències en la climatització/ventilació del complex esportiu + Ampliació dels espais esportius al complex esportiu + Millora de l’accessibilitat del complex esportiu.

-CANET DE MAR: Reforma vestidors pavelló municipal d’esports + Impermeabilització de punts crítics al pavelló municipal + Millora aïllament tèrmic del pavelló.

-PREMIÀ DE DALT: Millora accessibilitat de les línies de vida i zones de seguretat de la coberta del pavelló 1 + Tractament acústic i de confort del pavelló 2 + Reparació de la totalitat de la coberta del pavelló 1.

-MALGRAT DE MAR: Millora piscina municipal + Adequació espais per esdevenir aptes per a l’ús del pavelló municipal.

-SANT ISCLE DE VALLALTA: Pavelló poliesportiu.

-SANT POL DE MAR: Substitució coberta del pavelló.

-TEIÀ: Actuacions en l’envolupant del poliesportiu + Arranjament perimetral del complex esportiu Sant Berger.

-CALDES D’ESTRAC: Millora aïllament acústic pavelló municipal.

BERNI ÁLVAREZ CONSELLER D’ESPORTS DE LA GENERALITAT: “Catalunya es mereix les millors instal·lacions esportives possibles, i aquest Pla és una aposta decidida per la modernització, l’eficiència i la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’esport”

More in Ajuntaments