L’espectacular marxa cicloturista pel Parc Natural del Montseny va tenir una massiva participació: 850 ciclistes
A causa de les condicions meteorològiques, només es va poder realitzar un dels tres circuits previstos, el de 82 km
Calella va tornar a ser el punt de sortida i arribada d’un esdeveniment esportiu de primer nivell: la prova ciclista Gran Fondo, organitzada per l’empresa Sports Events 360º en col·laboració amb l’Ajuntament de Calella.
La del Maresme és la primera del circuit, després vindran les de Lloret i Camprodon. La Gran Fondo de Calella és una marxa cicloturista emblemàtica que recorre els millors ports del Parc Natural del Montseny i el seu gran atractiu resideix, com afirma el responsable de l’organització, David de la Plaza, “en què tant la sortida com l’arribada són a nivell de mar, al costat de la platja, i això li confereix un encant especial que els corredors saben apreciar”.
Òbviament, poder endinsar-se pel Parc del Montseny i passar per llocs on solen passar ciclistes professionals a la Volta Ciclista a Catalunya és un altre dels atractius més destacats.
En aquesta ocasió van tenir l’oportunitat de pujar per dues vegades a l’Alt de Collsacreu, port de quarta categoria de 3,9 quilòmetres de longitud, i la Costa del Montseny, d’11,6 quilòmetres de longitud i un nivell acumulat de 430 metres.
La sortida, com en els tres anys anteriors, va ser a la riera Capaspre de Calella, on van estar presents l’alcalde de la localitat, Marc Buch, i el regidor d’Esports, Manel Vicente.
La cursa també va passar pels termes municipals de Montseny, Vallgorguina, Sant Celoni i Santa Maria de Palautordera.
Aquesta quarta edició va ser més curta del normal, ja que únicament va poder disputar-se un dels tres recorreguts previstos, el més curt, de 82 quilòmetres. Tant el de 140 com el de 102 km es van cancel·lar a causa de les adverses condicions meteorològiques dels dies anteriors.
En les parts més altes del Montseny hi va nevar i, a causa de les baixes temperatures, s’hi va formar molt de gel, la qual cosa hagués posat en perill la seguretat dels corredors. Una pena perquè el dia de la carrera va fer un sol radiant.
La prova va atreure ciclistes i equips de ciclistes no solament del Maresme, on l’afició a aquest esport és enorme, també de moltes poblacions de Catalunya i fins i tot de França. Dels 850 participants, aproximadament el 15% van ser dones.
Gran Fondo Calella es va saldar amb un èxit rotund, on tots els corredors van tenir la seva medalla de record.