Esportcat-Generalitat de Catalunya va lliurar els 4ts Premis del Pla Català de l’Esport a l’Escola a 24 entitats i persones que treballen per transformar la realitat social dels infants i adolescents catalans mitjançant l’activitat física i l’esport en l’entorn escolar a través d’aquest programa del Govern.
Diversos dels premis, entregats a l’INEFC Barcelona, van reconèixer la feina d’entitats i persones del Maresme. L’Agrupació d’Associacions Esportives Escolars de Catalunya, amb el suport i la col·laboració de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física, va organitzar la quarta edició dels Premis del PCEE, un reconeixement a aquelles entitats i persones que al llarg del curs 2022-2023 han utilitzat “la màgia de l’esport” per construir una “societat saludable i amb valors”, i han donat als més joves una educació integral i “eines de vida molt valuoses”, va recalcar durant l’acte la secretària general de l’Esport i de l’Activitat Física, Anna Caula.
En el seu parlament, i davant representants del món educatiu i esportiu de tot el territori, Anna Caula va agrair “el treball en xarxa i arreu del país” que fa possible el PCEE i tot l’engranatge de l’esport escolar català, “on tot comença, dins el marc de l’esport circular”. “A partir dels valors de l’esport aportem una nova manera d’entendre la societat”, va afegir, a la vegada que reconeixia el paper de les persones i entitats premiades en “el foment de la inclusió”.
Distinció per a l’Escola Rocafonda i el coordinador Jordi Planas, de l’escola GEM, ambdós de Mataró
Així mateix, Anna Caula va recordar que el Govern treballa en la legislatura de l’esport femení per “transformar imaginaris i estereotips”, començant des de la base de l’esport, on l’expressió ‘jugar com una nena’ es converteixi en “un motiu d’orgull”. Finalment, va recordar l’aposta econòmica del Govern cap a l’esport escolar, al qual destina 7,9 milions d’euros, 6 dels quals als consells esportius.
Durant l’acte, es van lliurar 24 guardons a centres de primària i secundària, seccions esportives escolars, associacions esportives escolars, consells esportius, dinamitzadors/es, coordinadors/ es de primària i secundària i altres persones de tot el territori català en les categories “Premis a la trajectòria del curs” i “Premis a projectes singulars”. Enguany, s’ha incorporat la categoria nova de coordinador/a novell/novella.
El Govern reconeix 24 entitats i persones del país pel seu compromís amb la millora de l’esport escolar català
Pel que fa al Maresme, Jordi Planas Padró, coordinador de primària de l’Escola GEM de Mataró, va rebre un reconeixement en la categoria de trajectòria del curs, mentre que l’escola Rocafonda, del mateix municipi, va rebre una distinció per l’èxit del projecte “Aprenem suant”, aquest en el categoria de projectes singulars. En l’esdeveniment, també hi van assistir Anna Chillida, directora general d’Alumnat del Departament d’Educació; Ignasi Velasco, coordinador de l’Agrupació Esportiva d’Associacions Esportives Escolars de Catalunya; Salvador Valls, representant de la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC); Joan Plana, president de l’Associació de Joves Dirigents Catalans (JoDiC), i Eduard Inglés, director de l’INEFC Catalunya, entre altres representants del sector esportiu i educatiu.
L’esport és una eina màgica per construir una societat saludable i amb valors
ANNA CAULA – Secretària general de l’Esport i de l’Activitat Física
18 anys fomentant l’esport a l’escola
El Pla Català d’Esport a l’Escola (PCEE), impulsat des de fa 18 anys per Esportcat i el Departament d’Educació amb la col·laboració de diversos agents, es porta a terme a un miler de centres catalans i pretén posar a l’abast de tot l’alumnat dels centres educatius de Catalunya la pràctica regular d’activitats físiques i esportives fora de l’horari lectiu.
L’objectiu és lluitar contra el reduït índex de participació de l’alumnat en l’esport escolar i l’increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, alhora que aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants i adolescents. El programa fa una incidència especial en el col·lectiu de noies i vol potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tots els nens i nenes a la pràctica esportiva, especialment dels nouvinguts.