III Torneig Internacional de Bàsquet: el Barça, tres de tres
L’equip blaugrana va tornar a guanyar el prestigiós torneig cadet de Sant Vicenç de Montalt, on van participar vuit dels millors planters del bàsquet estatal
El pavelló municipal Toni Sors de Sant Vicenç de Montalt va acollir l’últim cap de setmana de gener la 3a edició del Torneig Internacional de Bàsquet en categoria cadet masculí, amb la participació de vuit dels millors planters del bàsquet estatal. A diferència de les primeres dues edicions, aquesta vegada només hi van prendre part equips espanyols.
Un torneig que s’organitza gràcies a la suma d’esforços de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, el Club Bàsquet Maresme 3 Viles i la Fundació Aíto García Reneses.
Els vuits participants es van dividir en dos grups. El grup A va ser el més disputat: el CB Gran Canària es va classificar per a la final després de donar la sorpresa al partit contra el Reial Madrid. Per la seva part, el Bàsquet Girona va guanyar el duel català davant el Club Joventut Badalona i es va classificar tercer de grup deixant a l’equip badaloní en la darrera posició.
Al Grup B el domini del FC Barcelona va ser absolut, guanyant clarament i amb diferència tots els seus partits. El Bàsquet Manresa va assolir una meritòria segona plaça després de sumar dues victòries en els partits contra el Baskonia i Casademont Saragossa.
En la lluita pel tercer i quart lloc, va ser el Reial Madrid l’equip guanyador amb una gran autoritat davant el Bàsquet Manresa per 105-69. La gran final no va decebre ningú, ja que va ser molt igualada i no es va decidir fins als últims minuts del darrer quart. El FC Barcelona es va imposar al CB Gran Canària per 66-54. La profunditat de banqueta de l’equip culer va ser decisiva en el resultat final.
El FC Barcelona assolia així el seu tercer triomf consecutiu a Sant Vicenç de Montalt que ha vist passar pel seu pavelló d’esports a jugadors que molt aviat estaran brillant al bàsquet internacional.
L’entrega de trofeus va ser a càrrec de l’alcalde de Sant Vicenç de Montalt, Javier Sandoval, la regidora d’Esports, Elisa de Mata, la presidenta del Bàsquet 3 Viles, Laura Biamonti, i el representant de la Fundació Aíto García Reneses, Joan Tallada.