Va acabar l’any 2023 amb un mercat de turismes que va fregar les 950.000 unitats matriculades, concretament 949.359 cotxes, un 16,7% més que el 2022. Tant les associacions de fabricants (Anfac), com els concessionaris (Faconauto) i els venedors (Ganvam) creuen que aquesta dada és molt positiva si tenim en compte que el finançament encara és elevat i que la inflació no està als nivells que tenia abans de l’escalada del conflicte bèl·lic entre Ucraïna i Rússia.
Per tipus d’energia, el vehicle més triat ha estat el de gasolina (387.749), seguit molt de prop per l’híbrid (302.845). Molt per darrere queden ja els dièsel, amb un terç de matriculacions en comparació amb els de gasolina (118.646). Els híbrids endollables, amb 62.162 unitats matriculades en 2023, creixen un 30% en comparació amb l’any anterior, mentre que els 100% elèctrics (51.622) ho fan a un ritme del 69,1%.
Dacia Sandero ocupa la primera plaça amb 27.951 unitats, seguit del SEAT Arona amb 21.639. El sector ha experimentat una millora del 16,7%
Per tipologies, el SUV continua sent l’opció més triada. Més de la meitat dels turismes que es comercialitzen a Espanya són SUV, si se sumen els de mida petita (21% de la quota) i els de mida mitjana (31%). Per darrere d’aquests segments, s’acosten de manera remota utilitaris (17%) i compactes (15%), mentre que la resta representen quotes per sota del 5%.
Els vehicles més triats continuen sent els de gasolina i de tipologia SUV. Els elèctrics van créixer un 69% respecte a l’any anterior.