Connect with us

Ajuntaments

Realitat virtual, una nova eina per acostar els joves a l’esport i l’activitat física

L’esport i l’activitat física és bàsica per mantenir un bon estat de salut durant totes les etapes de la vida. No obstant, està estudiat que hi ha moments concrets en els quals hi ha més incidència d’abandonament de la pràctica. Aquest abandonament pot provocar una modificació dels estils de vida que condueixin a conductes més sedentàries amb el corresponent risc de tenir conseqüències sobre la salut.

Una de les etapes amb alta incidència d’abandonament és l’adolescència. Actualment el 68% de la població adolescent (entre 12 i 17 anys) no acompleix les recomanacions de l’OMS: un mínim de 60 minuts diaris d’activitat física d’intensitat moderada o 30 minuts diaris d’intensitat vigorosa. Les dades també confirmen una diferència de gènere en termes d’abandonament on el 76% són noies i el 59% són nois.

Des del Consell Esportiu del Maresme, amb l’ajut de No Frame Media, impulsem un nou projecte anomenat XRSports que aproparà l’activitat física als joves a través de la realitat virtual

Les noves formes de lleure i relacionar-se vinculades a l’ús excessiu de les noves tecnologies (videojocs tradicionals i e-sports) podrien ser part dels motius d’abandonament, juntament amb la sensació de no tenir temps i no haver trobat una activitat esportiva que els motivi. Les activitats de promoció són indispensables per apropar a la ciutadania en general la pràctica d’activitat física, exercici físic i esport, una de les bases de l’estil de vida saludable que facilita l’adquisició dels bons hàbits que ens han d’acompanyar durant totes les etapes de la vida. En aquest sentit existeix el repte de mantenir nivells d’activitat física saludable en edats on és palès l’abandonament de bons hàbits com el de practicar esport.

Per intentar disminuir aquest abandonament tot acompanyant els joves cap a noves maneres de gaudir de l’activitat física, des del Consell Esportiu del Maresme amb l’ajut de No Frame Media, impulsem un nou projecte anomenat XRSports que aproparà l’activitat física als joves a través de la realitat virtual.

El projecte està en fase d’implementació. Els professors de les diferents escoles de Mataró que formen part del Pla Català de l’Esport a l’Escola ja han pogut experimentar-ho

La realitat virtual ofereix una immersió total del practicant dins les propostes que ofereixi cadascun dels jocs. D’aquesta manera, aconseguim un ambient engrescador i una pràctica novedosa per aconseguir cridar l’atenció sobre tot del jovent que ha deixat de practicar un esport convencional. Rere vàries actuacions on s’han testejat les aplicacions triades en diferents grups de joves, actualment, el projecte està en fase d’implementació. Els professors de les diferents escoles de Mataró que formen part del Pla Català d’Esport a l’Escola ja han pogut vivenciar l’experiència per poder gestionar la posada en marxa en diferents grups dins l’assignatura d’Educació Física.

XRSPORTS

Així doncs, el projecte XRSports pretén ser part de la solució per combatre el sedentarisme en diferents col·lectius, sobretot joves, essent una eina motivant on els jocs requereixen d’una despesa energètica corporal per part de la persona practicant. Inicialment es faran servir aplicacions (jocs) ja existents en les diferents plataformes de compra, escollits especialment en funció de la capacitat física que es vulgui proposar als practicants (exercici aeròbic, treball de la força-resistència…).

Pretén ser part de la solució per combatre el sedentarisme en diferents col·lectius, sobretot joves, essent una eina motivant on els jocs requereixen d’una despesa energètica corporal

En una segona fase d’aquest projecte, la intenció és crear una aplicació pròpia d’esport escolar que motivi encara més els joves permetent la pràctica en escenaris del territori, competició entre participants, monitoreig dels avenços i proposi varietat de disciplines esportives i formes d’activitat física dins el mateix joc.

More in Ajuntaments