Connect with us

Bodybuilding&Fitness

Cada vegada més, el gimnàs forma part de les nostres vides

Radiografia de la indústria del fitness a Espanya

Més de cinc milions d’espanyols acudeixen com a mínim una vegada a la setmana al gimnàs. Solament set països ens superen al món en nombre de practicants. Així es desprèn del dossier ‘The State of the Health Club Industry Global Report 2017’. És a dir, l’informe que mesura la indústria dels clubs esportius, el món dels gimnasos. El fitness està tan present en la nostra societat, en les nostres vides, que va facturar 83.100 milions de dòlars l’any passat, la xifra més alta mai recaptada. El mercat espanyol, que no para de créixer, es va reafirmar com a novena potència mundial quant a ingressos, superant Brasil, que és el segon país del món amb més gimnasos, concretament 34.500.

D’altra banda, el mercat del fitness a Espanya presenta dades reveladores que hem pogut conèixer gràcies a l’estudi ‘2017 tendències i situació del sector’ realitzat per la firma ‘Life Fitness’, que va entrevistar a 250 gestors de gimnasos i a 3.200 socis. En l’actualitat hi ha més de 3 milions de socis, amb una edat mitjana de 36,5 anys. La quota mitjana que paguen és de 33,8 euros mensuals.

De fet, tots els tipus de gimnasos van augmentar la seva facturació bruta en 2016, la qual cosa posa de manifest la bona salut d’aquesta oferta esportiva.

Quant a les ofertes que més valoren els clients, destaca per sobre de qualsevol altra la possibilitat de tenir un entrenador personal, més concretament en centres relativament petits que ofereixen al client un servei d’alta especialització.

El negoci del fitness mou més de 1.400 milions d’euros a l’any

Una prova de la bona salut del fitness a Espanya és que el 80% dels centres van realitzar inversions el 2016 per millorar les seves instal·lacions i donar millor servei. Un terç d’ells, amb més de 20.000 euros. En termes globals, la variació anual de clients millora en 2016 bastant respecte a l’any anterior.

Els gimnasos privats low cost guanyen en facturació i clients de forma absoluta.

Més del 70% dels gimnasos municipals, tant públics com privats, augmenten clients. Els privats presenten millors xifres i major creixement en facturació. La majoria dels socis entenen que el seu club els ofereix una bona relació qualitat-preu i, en general, estan satisfets amb els serveis.

Cinc milions d’espanyols acudeixen regularment a entrenar-se

Els clubs han millorat les seves instal·lacions en l’últim any, passant del 30% al 70% els centres que ofereixen una solució tecnològica de fitness. Espanya es caracteritza pel gran interès que provoquen les activitats dirigides. Un 59,07% dels enquestats va declarar assistir normalment a entre 1 i 3 classes d’activitats dirigides diferents en el seu gimnàs.

Els gimnasos espanyols coincideixen en tres motius fonamentals que tenen els seus socis per donar-se d’alta: la proximitat a la llar (gimnasos de conveniència), la recomanació d’un altre soci i la relació qualitat-preu.


Espanya és el país on més es camina al llarg del dia

Segons un informe de Fitbit, fabricant nord-americà de rellotges intel·ligents, Espanya és el setè país del món que està més en forma i la nació en la qual més caminen els seus usuaris, amb una mitjana de 9.023 passos al dia. A Espanya li segueixen Suïssa, Hong Kong, Suècia, Nova Zelanda, Regne Unit, Alemanya, Irlanda, Austràlia i Japó. A més, Espanya també supera el temps d’exercici recomanat a la setmana, que segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) és de 150 minuts. Així es desprèn de l’informe elaborat pel fabricant de polseres d’activitat a partir de les dades que ha rebut de 20 milions d’usuaris de la plataforma, i que han permès conèixer la mitjana de passos diaris, el volum de minuts d’activitat i la seva freqüència cardíaca en repòs.


Les classes virtuals, clau per fidelitzar a més clients.

Les classes virtuals ja no són només una fórmula per reduir els costos de personal. Aquesta oferta s’ha convertit en un dels grans arguments per atreure nous clients en als gimnasos. Així es desprèn de l’estudi que ha publicat Wexer Virtual, la tecnològica nord-americana que dissenya sessions d’entrenament en format audiovisual. La recerca, la mostra de la qual està composta per 878 abonats que utilitzen classes virtuals i 522 clients que no usen aquest sistema, conclou que els usuaris virtuals assisteixen més vegades a la setmana que la resta de clients. En concret, un 52,2% dels 878 socis va al club un mínim de tres vegades a la setmana

 

 

Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

More in Bodybuilding&Fitness